2017-November-20 19:09

За п’ять звітних років Львівська торгово-промислова палата зробила свій внесок у розширення міжнародної та міжрегіональної співпраці, формування бізнес-партнерства та взаємоповаги як на теренах регіону, так і на державному та міжнародному рівнях. Палата стала однією з найбільш впливових в області організацій, яка сприяє самоуправлінню бізнесу,  а також однією з найбільш ефективно функціонуючих палат України, завдяки розвитку в напрямку розширення мережі послуг, покращення їх якості, вдосконаленню механізмів співпраці з державними та недержавними інституціями.

Міжнародні економічні зв’язки

Станом на кінець звітного періоду Львівська ТПП підписала 46 угод про співпрацю із зарубіжними торгово-промисловими палатами та об’єднаннями з 21 країни світу: Австралії, Австрії, Бельгії, Білорусі, Бразилії, Грузії, Іспанії, Канади, Кіпру, Лівану, Молдови, Німеччини, Польщі, Росії, Румунії, Словаччини, Таджикистану, Угорщини, Узбекистану, Франції, Чехії.

За період з 2009 по 2013 роки Палатою було прийнято понад 100 іноземних делегацій та окремих представників закордонних бізнесових кіл, дипломатичних представництв, офіційних осіб з 26 країн світу, у тому числі з Австрії, Аргентини, Бельгії, Білорусі, Бразилії, Боснії та Герцеговини, Великобританії, Грузії, Данії, Італії, Іспанії, Канади, Китаю, Латвії, Литви, Молдови, Нідерландів, Німеччини, Польщі, Росії, Румунії, Словаччини, США, Угорщини, Франції, Чехії.

Палатою були організовані 65 виїздів українських підприємців за кордон, у тому числі для відвідання міжнародних виставок у Італії, Канаді, Німеччині, Польщі, Швеції, Норвегії, США. Виставкові заходи за кордоном відвідали понад 500 українських підприємців. З 2004 року Львівська ТПП є представником в Україні виставок USETEC (колишній бренд RESALE) – найбільшої німецької виставки вживаного обладнання.

Протягом звітного періоду проведено 56 презентацій та ділових зустрічей (B2B, круглих столів) з іноземними компаніями з Польщі, Німеччини, Чехії, Австрії, Франції.

Перелік деяких важливих і цікавих заходів, які провела Палата за цей період:

  • У 2009 році в Палаті відбувся Круглий стіл з депутатами Ландтагу (парламенту) Саксонії (Німеччина) з питань розвитку економічних зв’язків між Саксонією та Львівщиною.
  • У липні 2009 року Палата брала участь у проведенні Австрійсько-Українського бізнес-форуму в рамках офіційного візиту Президента Австрії до Львова.
  • У квітні 2011 року Львівська ТПП підготувала і провела семінар-презентацію інвестиційного потенціалу Львівської області в Американській торговій палаті в Україні – одній з найавторитетніших лобістських організацій іноземного бізнесу в Україні.
  • У червні 2013 року було зорганізовано зустріч підприємців Львівщини з делегацією провінції Саскачеван (Канада) на чолі з віце-прем’єр-міністром уряду провінції та Послом Канади в Україні.
  • У липні цього ж року Львівська ТПП представляла Торгово-промислову палату України та українські ділові кола на засіданні Міжурядової українсько-кіпрської комісії з питань економічного, науково-технічного та промислового співробітництва, що проходило в столиці Кіпру Нікосії.
  • У жовтні 2013 року Палата спільно з Міністерством спорту та туризму Республіки Польщі провели дуже важливий захід у сфері розвитку туризму в транскордонному Карпатському регіоні.
  • Активні бізнес-стосунки з канадськими діловими колами з 2012 року сприяли підписанню договору про співпрацю між Львівською ТПП і Канадсько-Українською Торговою Палатою. В результаті було проведено два бізнес-форуми в Канаді, заплановано організацію великого українсько-канадського ділового форуму у Львові в 2014 році.

Враховуючи актуальність питання бізнес-освіти, Палата розпочала серію тренінгів з маркетингу для малого та середнього підприємництва регіону. З 2011 року було проведено 20 таких тренінгів, у яких взяли участь понад 300 представників МСП області.

Як відомо, з метою налагодження ділових контактів між представниками бізнесу країн-сусідів України, сприяння інтеграційним процесам у регіоні, вироблення ефективних механізмів реагування на актуальні зміни в Європі, з ініціативи ЛТПП з 2001 року у Львові започатковано проведення щорічних Міжнародних Економічних Форумів. Ці Форуми стали традиційними заходами активізації транскордонного співробітництва у Центрально-Східній Європі. З метою подальшого розвитку програми форумів та підвищення ефективності зустрічей підприємців на них, Львівська ТПП з 2009 року проводить у рамках Форумів Міжнародні контактні біржі «Бізнес-партнерство». Протягом 2009 – 2013 рр. у Міжнародних контактних біржах «Бізнес-партнерство» взяли участь понад 300 підприємців і промисловців з більше, ніж 20 країн світу, в тому числі представники дипломатичних установ іноземних країн, акредитованих в Україні.

Актуальні проблеми сучасної економіки привели нас до розуміння розвитку нових напрямків діяльності, а саме у сфері енергозбереження та екології. У 2010 році спільно з НЕФКО – Північною екологічною фінансовою корпорацією –  Палата провела загальноукраїнський семінар з енергоаудиту, а з 2013 року ми організовуємо весняний «Форум енергозбереження»  за участю іноземних компаній. У сфері екології, спільно з обласною держадміністрацією, ЛТПП з 2009 року проводить Міжнародні конференції, а з 2013 року – Міжнародні екологічні форуми «Поводження з відходами. Цивілізаційні виклики». У конференціях та форумах беруть участь представники як українських, так і німецьких, польських, словацьких експертних, урядових, наукових і підприємницьких кіл. Також 11-14 вересня 2013 року на Спеціалізованій виставці «Енергоефективність та енергозбереження» та «Енергія» у м. Запоріжжі експозиція Львівщини, яку підготувала ЛТПП, була однією з найбільших і найвідвідуваніших. 5 грудня 2013 року відбулась  Міжнародна конференція «Екологічна ситуація в Карпатах на початку 21 століття: сучасний стан і шляхи вирішення проблем».

Львівська ТПП активно розвиває напрямок діяльності щодо залучення міжнародної допомоги у розвиток міжнародних економічних зв’язків.

З 2004 року в Палаті працюють експерти ЦІМ – Центру міжнародної міграції та розвитку (Німеччина), за сприяння яких здійснюються заходи щодо залучення інвестицій в економіку області, пошук партнерів для львівських підприємств, розширення експорту їх продукції.

У 2010 році розпочав роботу «Німецько-український партнерський проект у сфері економіки». Партнером з німецької сторони виступає Промислово-торгова палата Лейпцига. Головним завданням проекту є вдосконалення, розвиток і розширення сфери діяльності Львівської та інших регіональних палат України, підтримка ними діяльності малих і середніх підприємств, у тому числі в регіонах і малих містах. За сприяння проекту здійснюються ділові місії українських підприємців до Німеччини, проводиться навчання, організовуються цікаві й актуальні конференції та семінари, у тому числі з питань зовнішньоекономічної діяльності, сприяння експорту до ЄС, тощо.

З 2011 року Палата бере участь у проектах Програми  «Польща-Україна-Білорусь». За цією програмою були проведені семінари, конференції (також і в інших областях України), у яких взяли участь кілька сотень учасників з України, Польщі, Білорусі.

ЛТПП співпрацює з українськими дипломатичними представництвами за кордоном і посольствами та торговельно-економічними місіями іноземних держав, акредитованих в Україні. Зокрема Палата підтримує тісні стосунки з Посольствами та Консульствами України в Австрії, Лівані, Болгарії, Боснії та Герцеговині, Польщі, Кіпрі, Китаї, Німеччині, а також з генеральним і торговим консульствами Польщі та Росії у Львові, консульствами та комерційними або торговими відділами посольств США, Канади, Бельгії, Чехії, Франції, Німеччини, Австрії, Угорщини, Великобританії, Латвії, Швейцарії в Україні. Особливо варто відзначити плідну і ефективну співпрацю з Генеральними Консульствами Польщі та Чехії у Львові, Генеральним Консульством Словаччини в Ужгороді, Торговим відділом Посольства США в Києві.

Протягом 2013 року співробітництво з дипломатичними колами іноземних країн було особливо активним: 29 січня Львівська торгово-промислова палата організувала і провела зустріч з Делегатом німецької економіки в Україні паном Александером Маркусом, який приступив до виконання обов’язків і представляв роботу свого офісу в ключових регіонах України; 27 березня в палаті відбувся «Інформаційний день Австрії» за участю Торгового радника Посольства Австрії в Україні пана Грегора Постля; 18 квітня палата спільно з Посольством Французької Республіки та Асоціацією «Французька ділова спільнота в Україні» –  Французько-українська торгова палата» підготувала і провела «Інформаційний день французької економіки» за участю Надзвичайного і Повноважного Посла Франції в Україні п. Алена Ремі та групи французьких підприємців. Під час заходу сторони підписали  Меморандум про співпрацю між Львівською торгово-промисловою палатою та Асоціацією  «Французька ділова спільнота в Україні». 17 червня відбулася зустріч підприємців Львівщини з делегацією провінції Саскачеван на чолі з віце-прем’єр-міністром уряду провінції, в якій взяв участь Надзвичайний і Повноважний Посол Канади в Україні Трой Лулашник. У Міжнародній контактній біржі 2013 року взяли участь представники посольств 12 країн світу (члени «Міжнародного трейд-клубу в Україні»). Перший секретар Генерального консульства Словаччини регулярно бере участь у заходах ЛТПП – круглих столах, «Екологічному форумі», «Форумі енергозбереження». Періодично відбуваються зустрічі з Консулами та представниками консульств Польщі, Чехії, Росії.

 

При Львівській ТПП станом на сьогодні працюють п’ять комітетів підприємців базових галузей промисловості. Це – комітет з питань зовнішньоекономічної діяльності, комітет підприємств легкої промисловості, комітет підприємців з питань промислового розвитку та інновацій, комітет підприємців готельного й ресторанного бізнесу, туризму і курортів, комітет з питань агропромислового комплексу та харчопереробної промисловості.

За підтримки Німецько-українського проекту у сфері економіки комітет ЗЕД підготував і видав посібник для малого і середнього бізнесу України «Успішний експорт до Європейського Союзу». Посібник був презентований на Міжнародному економічному форумі у 2012 році, у 2013 – було додруковано додатковий тираж. Планується видання нової редакції  посібника у 2014 році.

Розширення членської бази 

Реалізовуючи свої статутні завдання, Львівська ТПП протягом звітного періоду спрямовувала свою діяльність на створення сприятливого середовища для розвитку підприємництва, надавала консультативну, інформаційну, організаційну допомогу суб’єктам господарювання на етапах їхнього становлення і діяльності, на виконання всього комплексу притаманних їй функцій. Питання подальшого зміцнення та зростання чисельності членів Палати залишається одним із пріоритетних завдань у її діяльності.

За звітний період членами Палати стали 121 суб’єкт підприємницької діяльності Львівщини, членська база Палати зросла на 32% і нараховує на 01.12.2013р. 376 дійсних членів.

Структура членської бази Львівської ТПП за видами діяльності розподіляється наступним чином: найбільший відсоток становлять підприємства торгівлі – 21,5%; будівництво, будівельно-монтажні роботи, виробництво та реалізація будматеріалів – 8,5%; приладобудівна, електронна, електротехнічна промисловість та засоби зв’язку – 8%; легка промисловість – 8%; машино- та верстатобудування, металообробка, інструментальна галузь – 7%; меблева та деревообробна – 6,65%; харчова промисловість – 6.4%; юридично-консультаційна та рекрутингова – 5%;  медична та фармацевтична промисловість – 4%; транспортно-логістична – 4%; готелі та туризм – 3.72%; банківська, страхова діяльність – 3,6%; паливно-енергетична та нафтохімічна промисловість – 3,4%; сільське господарство і переробна промисловість – 3,2%; хімічна, гумова та пластмасова промисловість – 2,9%, поліграфічне та  паперове виробництво – 1,6%, скляна промисловість – 1,3% та інші – 1,23%.

 

Виставкова діяльність

За період з 2009 по 2013 рік Львівська ТПП провела цілу низку виставкових заходів:

  • 9-11 жовтня 2009 року – Міжнародну спеціалізовану виставку-шоу «Весільне диво-2009», яка проходила у Львівському палаці мистецтв.
  • 24-26 лютого 2010 року – 14-ту міжнародну спеціалізовану виставку «Комфорт-2010». Тематика: Енергозбереження. Опалення. Водопостачання. Кліматизація. Спеціалізовані експозиції: ЕкоДім. Дерев’яне домобудування. У рамках виставки відбувся міжнародний спеціалізований семінар “Екологія. Економія. Комфорт” та міжнародна науково-практична конференція  “Сучасні технології мінімізації енергоспоживання. Екологічні та економічні аспекти пасивного будівництва. Відновлювальні джерела енергії. ” за участю представників влади, науковців та провідних фахівців галузі зі Львова, Києва, Івано-Франківська, Рівного, Тернополя, Республіки Польща.
  • 3-5 березня 2010 року здійснене технічне забезпечення (оформлення стендів) шостої спеціалізованої виставки «Електрика-2010». Організатор виставки – ТзОВ «Агентство маркетингу та розвитку» – дійсний член Львівської ТПП.
  • 21-23 квітня 2010 року – участь Львівського регіону  у спеціалізованій виставці  «Енергоефективність та енергозбереження». Організатор виставки – Торгово-промислова палата України.
  • 4 червня 2010 року – 10-ту міжнародну спеціалізовану виставку-салон «ІнтерDизайн-ХХІ». Тематика: Проектування, дизайн, матеріали і технології для облаштування інтер’єрів. Художні та елітні меблі. Архітектурно-будівельна кераміка і скло. Фонтани, басейни, каміни. Системи декоративного освітлення. Ландшафтне проектування. Фіто- та аквадизайн. У рамках виставки проходив  професійний конкурс «Простір дизайну-2010», в якому було представлено  26  конкурсних робіт провідних архітекторів і дизайнерів Західного регіону України. Гран-прі конкурсу отримав Член Спілки дизайнерів України  Микола Рябушко. Під час роботи виставки були проведені семінари: «Світло у сучасній архітектурі. Зелені дахи. Технології та матеріали для озеленення дахів та будівництва садів на даху». «Нова продукція ТВФ «Велам».
  • 22-24 вересня 2010 року –  14-ту міжнародну спеціалізовану виставку «АвтоТех-2010» та 12-ту міжнародну спеціалізовану виставку «АвтоБус-2010». Тематика: Легкові автомобілі, позашляховики. Автозапчастини. Мотовелотехніка. Автокосметика. Мастила, автохімія. Устаткування для СТО та АЗС. Автоелектроніка, охоронні системи. Діагностична і ремонтна техніка. Тюнинг і автозвук. Страхування і кредитування. Автобуси міські, туристичні та міжнародні.  Запчастини для ремонту та обслуговування автобусів.  Технології та комплектуючі вироби для автобусобудування.   Пасажирські автоперевезення. Мікроавтобуси.
  • 28-30 жовтня 2010 року надані послуги з  технічного забезпечення восьмої стоматологічної виставки «Дентал-2010». Організатор виставки –  ПрАТ «ГАЛ-ЕКСПО» –  дійсний член Львівської ТПП.
  • 24-27 листопада 2010 року забезпечена участь підприємств Львівської області  у четвертій спеціалізованій міжрегіональній виставці  «Малий бізнес України-2010»  та участь у  національному фестивалі представників малого  та середнього бізнесу «Підприємництво України: інновації та розвиток». Організатор виставки –  Донецька ТПП.
  • 23-25 лютого 2011 року – 15-ту міжнародну спеціалізовану виставку «Комфорт-2011». Тематика: Енергозбереження. Опалення. Водопостачання. Кліматизація. Спеціалізовані експозиції: ЕкоДім. Дерев’яне домобудування. У рамках виставки відбувся міжнародний спеціалізований семінар “Екологія. Економія. Комфорт” та міжнародна науково-практична конференція  “Екологічні технології та інновації”.
  • 1-15 березня 2011 року здійснене технічне забезпечення мобільної виставки «Енергоефективне будівництво» у Львівській ТПП –  один з проектів GІZ (Німеччина). Виставка пропонувала інформаційний матеріал про інноваційні технології енергоощадності та ефергоефективності у будівлях. Крім інформаційних стендів з детальним описом технології будівництва, прикладами реалізованих проектів різноманітного цільового призначення, були представлені експонати з макетами стін енергоефективного будинку, оригінальна вентиляційна техніка з рекуперацією тепла тощо.
  • 26–28 березня 2011 року здійснене технічне забезпечення (оформлення стендів) фотовиставки Юрія Тітовця «Венеція», в рамках святкування річниці ТРЦ «King Cross Leopolis» (Львів-Сокільники, вул. Стрийська, 30). Організатор виставки – ТОВ «Сіріус Проект Львів».
  • 31 травня–03 червня 2011 року – 11-ту спеціалізовану виставку-салон «ІнтерDизайн-ХХІ». Тематика: Проектування, дизайн, матеріали і технології для облаштування інтер’єрів. Художні та елітні меблі. Архітектурно-будівельна кераміка і скло. Фонтани, басейни, каміни. Системи декоративного освітлення. Ландшафтне проектування. Фіто- та аквадизайн.
  • 21-23 вересня 2011 року – 15-ту міжнародну спеціалізовану виставку  «АвтоТех – 2011» та 13-ту міжнародну спеціалізовану виставку «АвтоБус – 2011». У рамках виставки проходила науково-технічна конференція «Автобусобудування в Україні та громадський транспорт. Сьогодення і перспективи розвитку».
  • 27 лютого 2012 року проведено науково-практичний семінар “Екологія. Економія. Комфорт». На семінарі з презентацією виступив начальник управління економіки  капітального будівництва та енергоощадності  ЛОДА Олег Кахновець, який охарактеризував стан галузі в Україні і на Львівщині зокрема, дав короткий аналіз «Програми енергозбереження для населення Львівщини на 2009-2012 роки».
  • 14-16 березня 2012 року здійснене технічне забезпечення VIII спеціалізованої виставки «Електрика-2012» (м. Львів, ВЦ «Шувар-Експо»).  Організатор виставки –  дійсний член Львівської ТПП ТзОВ «Агентство маркетингу та розвитку».
  • 22-25 травня 2012 року – XII спеціалізовану виставку-салон «ІнтерDизайн-ХХІ».
  • 16-19 вересня 2012 року –  в рамках ХIХ Форуму видавців  організовано експомісце Львівської ТПП для презентації журналу «Зовнішньоекономічний кур’єр» та промоції видавничої діяльності Львівської ТПП.
  • 12 жовтня 2012 року –  в рамках ХІІ Міжнародного Економічного Форуму  «Стратегії. Інвестиції. Співробітництво» розроблено виставковий стенд Львівської ТПП для представлення актуальної інформації про широкий спектр послуг ЛТПП.
  • 6 листопада 2012 року забезпечено організацію та технічний супровід церемонії урочистого відкриття Компанії «ЦВГ Україна» – протокольного заходу за участю першого заступника голови ЛОДА, міського голови Львова, генерального консула Республіки Чехія, директора міського центру зайнятості, інших посадових осіб.
  • 5-6 березня 2013 року у приміщенні ЛТПП  відбувся «Форум енергоощадності». У рамках Форуму проходила VII науково-практична конференція «Екологічні та економічні аспекти пасивного будівництва – матеріали і технології» та контактна біржа –  дво- та багатосторонні переговори підприємців, як учасників конференції, так і всіх, хто зацікавлений у налагодженні контактів.
  • 18-20 квітня 2013 року  – 16-ту спеціалізовану виставку «АвтоТех-2013» (Стадіон «Арена-Львів», м. Львів, вул. Стрийська, 199). Виставка, проведена у новому форматі, що відповідає сучасним вимогам ринкового попиту, об’єднала експонентів за наступними тематичними розділами: легкові автомобілі і мотовелотехніка, автобуси та комерційний автотранспорт, автозапчастини й автохімія, устаткування для СТО та АЗС, автоелектроніка, охоронні системи, тюнинг і автозвук, страхування і кредитування. 16-та спеціалізована виставка «АвтоТех-2013» відбулась за підтримки Львівської ОДА та Львівської міської ради, при сприянні медіапартнерів.  Інформаційний партнер – ТРК «Люкс» надав потужну медійну рекламу виставки. Банк-партнер – АТ «Укрексімбанк», партнер –  готель-резорт «Панська гора». У програмі роботи автоімпрези відбулися автопрем’єри (Hyundai Grandeur), презентації (Leopolis Grand Prix), тест-драйви (Renault: New Logan, New  Sandero, New Fluence), тріал-шоу професійних велосипедистів, швидкісні перегони на ретро-автообілях.
  • 19 квітня 2013 року на виставці «АвтоТех-2013» відбулась тематична конференція з питань розвитку автотранспорту. У роботі цієї єдиної у західноукраїнському регіоні автомобільної виставки взяли участь понад 30 виробничих і комерційних підприємств з Києва, Львова, Івано-Франківська, Луцька, Одеси та інших областей України.
  • 11-14 вересня 2013 року було організовано стенд підприємств Львівської області для участі у виставці «Енергоефективність та енергозбереження – 2013», яка пройшла в виставковому центрі «Козак-Палац» (м.Запоріжжя).

 

Учбово-консультаційний центр розвитку бізнесу та оцінки майна

Основним напрямом роботи центру є організація та проведення щомісячних курсів навчання (підвищення кваліфікації) спеціалістів комітету з конкурсних торгів на тему “Закупівлі на конкурсних засадах”, навчання з охорони праці, семінари з питань податкового та бухгалтерського обліку. Загальна кількість осіб, які взяли участь у навчальних заходах  палати протягом 2009-2013 років, становить понад 3000 осіб.

Серед навчальних заходів, які викликали широкий резонанс, можна згадати:

  • Семінар «Прибутковість через енергоефективність», що проводився спільно з представництвом ЄБРР в Україні, на якому презентувались можливі варіанти відшкодування для промислових підприємств коштів, вкладених у проекти енергоощадності.
  • «День мікро, малих та середніх підприємств», що проводився спільно з Німецьким Фондом ощадних кас з міжнародної співпра-ці – “Шпаркасенштіфтунг” (Sparkassenstiftung). Під час зустрічі з підприємцями розглядались питання пошуку нових шляхів у кредитуванні мікро, малих і середніх підприємств та збільшення їх власного капіталу, форми фінансування з німецько-українських фондів.
  • Семінар «Актуальні питання міжнародного комерційного арбітражу».  В рамках семінару учасники отримали практикум зі складання арбітражних застережень у світлі останніх рекомендацій Міжнародної асоціації юристів (IBA).
  • Цикл семінарів на тему «Енергоменеджмент та планування», під час яких було опрацьовано механізм роботи з програмами позик Північної екологічної фінансової корпорації – NEFCO (Норвегія). Слід зазначити, що сьогодні учасники вказаних семінарів успішно реалізують спільно з корпорацією  NEFCO проекти у сфері комунального господарства.
  • Зустріч делегації Ради Директорів Європейського банку Реконструкції та Розвитку з представниками малого та середнього бізнесу області, на якій гостям було представлено економічний потенціал Львівщини.

У палаті неодноразово відбувались зустрічі, круглі столи підприємців з представниками податкових, митних, правоохоронних органів, Антимонопольного комітету, інших контролюючих органів.

У листопаді 2011 року Львівською ТПП було отримано дозвіл Держгірпромнагляду України на підготовку та підвищення кваліфікації фахівців з охорони праці. Протягом 2012-2013 років більше 300 представників підприємств області пройшли відповідне навчання по цій програмі.

Починаючи з 2010 року Палата розпочала роботу з видачі та супроводження Карнетів АТА, які дозволяють українським підприємцям на більш вигідних умовах брати участь у міжнародних заходах, спрощуючи і здешевлюючи процедуру митного оформлення. Слід зазначити, що Львівська ТПП є серед лідерів регіональних палат за кількістю виданих Карнетів АТА (2010 рік – 2 місце, 2011 рік – 1 місце, 2012 рік – 2 місце).

У рамках Меморандуму «Про співпрацю та координацію дій з розвитку та підтримки малого та середнього бізнесу в районах Львівської області», підписаного з Львівською облдержадміністрацією, постійно проводяться виїзні консультаційні семінари для підприємців  у невеличких містах області. Видано практичний посібник для початківців «Започаткування і розвиток власної справи».

У рамках проекту підтримки малих і середніх  підприємств, який реалізується спільно з Лейпцизькою палатою, підготований довідник для підприємців-початківців, функціонує гаряча лінія для підприємців, на якій підприємці можуть отримати консультації з питань податкового законодавства, створення та ведення господарської діяльності, роз’яснень щодо нормативно-правових актів, які регулюють господарську діяльність.

Проводилась активна робота у напрямку консалтингової підтримки іноземних підприємств, які планують реалізувати в регіоні інвестиційні проекти. У ході роботи з компаніями спеціалісти Палати представляли економічний потенціал області, здійснювали пошук земельних ділянок, вільних виробничих площ, надавали юридичні консультації.

Слід зазначити, що роль Палати не обмежувалась лише наданням інформації на етапі прийняття рішення інвестором про доцільність інвестицій в Україну. Так, під час реалізації інвестиційного проекту компанії “BADER GMBH” (ФРН), спеціалісти ЛТПП надали послуги з розробки установчих документів, пошуку земельної ділянки, персоналу, укладення договору оренди ділянки з міською радою м. Городка, підготовки проекту будівництва фабрики, консультації з підбору проектанта, генерального підрядника будівництва тощо. Як результат – сьогодні збудовано фабрику, площею понад 3000 м2, з пошиття шкіряних крісел для автомобілів, створено близько 1000 робочих місць.

Ще одним прикладом плідної співпраці може бути діяльність компанії  “Matai GmbH”  (ФРН) (виробництво промоальбомів для косметичної промисловості). У ході роботи для компанії були підготовані установчі документи та проведена їх реєстрація, на початковому етапі діяльності підприємства працівники Палати виконували усі технічні дії, необхідні для початку роботи компанії (починаючи від виконання обов’язків директора підприємства до підготовки документів, необхідних для отримання дозволу на початок роботи), розроблено необхідні договори на переробку давальницької сировини, отримані дозволи на ввезення в Україну давальницької сировини, проведено акредитацію в митних органах, отримано дозволи на працевлаштування  в Україні іноземних громадян, проведено підбір постійного персоналу підприємства, укладено договори для забезпечення роботи підприємства (енергопостачання, водопостачання, тощо). В результаті на підприємстві «Матаі-Україна» створено близько 250 робочих місць.

 

 

Оцінка майна і земельних ділянок

Протягом 2009-2013 років  виконано понад 2,2 тис. робіт по оцінці майна та земельних ділянок, обсяг надходжень склав майже 2,5 млн. грн. Слід зазначити, що якщо у 2009-2012 роках в середньому  річна реалізація складала 460 тис. грн, то лише за 10 місяців цього року обсяг реалізації склав майже 700 тис. грн. За цим показником Львівська палата займає перше місце серед палат України. Обсяг надходжень збільшився в першу чергу за рахунок розширення переліку об’єктів оцінювання. Зокрема, у 2012 році експертами вперше було проведено оцінку вартості посівів та надано прогнозну оцінку майбутнього врожаю, збільшилась частка складних робіт, пов’язаних з оцінкою обладнання, технологічних ліній. Роботи з оцінки майна виконувались за замовленнями державних організацій, установ, корпорацій, фірм, приватних підприємців, фізичних осіб для різних цілей та напрямків оцінки.

Працівники відділу підвищували свою кваліфікацію, один експерт-оцінювач  закінчив навчання у Львівському науково-дослідному інституті судових експертиз за спеціальністю 12.1 «Оцінка машин та обладнання, сировини та товарів народного споживання» та успішно склав іспит у Міністерстві юстиції України, отримавши кваліфікаційне свідоцтво судового експерта.

 

Довідково-інформаційне забезпечення

Загальна кількість примірників інформаційних матеріалів на паперових носіях на кінець звітного періоду становить 155 примірників,  в т.ч.:

  • книг і брошур – 58 прим.;
  • адресних ділових довідників по Україні та країнах зарубіжжя – 33 прим.;
  • товарних, рекламних та виставкових каталогів/проспектів – 46 прим.;
  • інших видань – 18 прим.

Загальна кількість електронних ресурсів ділової інформації: БД та довідково-інформаційні системи, на CD та локальній формі – 52 одиниць. Найбільше використовуються в інформаційно-довідковій роботі ресурси мережі Інтернет.

Задля кращого забезпечення членів та клієнтів Палати інформаційними послугами, розроблена нова послуга – «Інформаційна підтримка експорту в країни Європейського Союзу». Фахівці ЛТПП можуть визначити розмір імпортних мит для товарів, що експортуватимуться, повідомити про вимоги, що застосовуються до імпорту (такі як маркування, фітосанітарний контроль, технічні стандарти тощо), надати статистичні дані про торгівлю певним товаром між Україною та Європейським Союзом, а також між ЄС та іншими країнами.

Для надання підтримки місцевим підприємствам щодо розвитку експортних можливостей Палата провела ряд семінарів і круглих столів, залучаючи для них іноземних експертів – семінар із застосування правил ІНКОТЕРМС-2010, сприяння експорту до Європейського Союзу, щодо правил міжнародної торгівлі та зовнішньоторговельної політики та доступу на ринок ЄС. Лекторами були експерти з Німеччини та Словаччини. З цією метою для малих і середніх українських підприємств був виданий посібник «Успішний експорт до Європейського Союзу», авторами якого стали німецькі та українські фахівці зі Львова.

 

Переклади та реєстрація товарних знаків

Протягом періоду з 2009 по 2013 рр. виконано 718 замовлень, серед яких 62 замовлення – на реєстрацію товарних знаків і торгових назв. Найбільш вагомі замовлення – це переклади українською мовою технічних інструкцій для ТзОВ “Факро-Орбіта” з англійської мови; технічної документації для ПАТ “Львівський лікеро-горілчаний завод” з англійської та італійської мов; технічної інструкції для АТ “Галичфарм” з англійської та німецької мов; юридичної документації для ДГТО “Львівська залізниця” з угорської мови; переклад з англійської мови українською документів в рамках Угоди мерів для Євросоюзу; переклад установчих документів для Дрогобицького заводу автомобільних кранів з української мови на англійську; переклади тендерної документації для Кременчуцького відділення ПТПП з польської мови на українську; переклад юридичної документації для ТзОВ “Кен-Пак Яворів” з польської та англійської мов на українську; переклад фінансової документації для компанії Reinertsen AS з української мови на англійську, переклади технічних термінів з англійської мови для ПАТ «Миколаївцемент»; переклад міжнародного стандарту з англійської мови для НВП «Електроприлад», переклади документів на російську, польську мови та з англійської мови для ТзОВ «Кондитерська фабрика «Ярич»; переклад технічної документації з англійської та французької мов для ПАТ «Львівський хімічний завод»; переклад технічної інструкції на англійську мову для ДП «ЛДЗ «ЛОРТА», фінансових документів на польську мову для ПАТ ДТЕК «Західенерго».

Найбільш популярними мовами перекладу залишаються польська, англійська, німецька мови.

 

Зв’язки з громадськістю. Видавнича діяльність

Палата проводить активну видавничу діяльність – за звітний період регулярно готується та видається журнал ЛТПП «Зовнішньоекономічний кур’єр». У 2010 році один з номерів «Зовнішньоекономічного кур’єру» був створений та випущений спільно з Донецькою ТПП.

Підготовані до друку та видані каталоги виставок та рекламні буклети, присвячені заходам, організатором яких виступає ЛТПП, зокрема буклети та каталог до міжнародної контактної біржі «Бізнес-партнерство», рекламні матеріали та каталоги до виставок «Комфорт», «Інтердизайн», «АвтоБус» та «АвтоТех», рекламні матеріали для Міжнародної виставки-шоу «Весільне диво-2009». Працівники відділу курували підготовку та видання книг «Успішний експорт до Європейського Союзу» та «Започаткування та розвиток власної справи», виданих ЛТПП в рамках німецько-українського Партнерського проекту у сфері бізнесу для малих і середніх підприємств в Україні.

28 лютого 2012 р. у готелі «Леополіс» організовано прес-конференцію та церемонію вручення перших сертифікатів Ініціативи «Львівська гостинність» тим закладам громадського харчування, які успішно пройшли таємне тестування (за участі президента DEHOGA Brandenburg Маріо Кáде та мера Львова).

06.06.2012р. – організовано та проведено семінари для PR-менеджерів та маркетологів – членів і клієнтів ЛТПП (автор семінару – п. Йорґ Гюбнер, керівник відділу комунікації та роботи з громадськістю Лейпцизької ТПП).

Відділ зв’язків з громадськістю та рекламно-видавничих послуг надає послуги з друку поліграфії для зовнішніх клієнтів, регулярно залучає рекламодавців до журналу, на веб-сторінку Палати та для спонсорства заходів ЛТПП.

На початку 2013 року відділом підготовано бренд-бук Львівської ТПП з рекомендаціями використання та детальною ідентифікацією фірмового стилю Палати.

29.11.2012 р. – організовано проведення семінару про роботу зі соціальними мережами та медіа для PR-менеджерів та маркетологів – членів та клієнтів ЛТПП (автор семінару – Тостен Ексгольц, керівник однієї з рекламних агенцій Німеччини).

Ведеться постійне наповнення веб-сторінки Львівської ТПП, яка не лише регулярно та своєчасно інформує відвідувачів про події Палати, але й надає дійсним членам ТПП нові можливості просування своєї продукції та послуг.

Проведено медіа-кампанії про заходи, організовувані Палатою, зокрема допомога в організації Екологічного форуму, Форуму енергоощадності, виставки «АвтоТех», контактних бірж.

31 травня 2013 р. спільно з Інститутом внутрішніх справ організовано та проведено конференцію на тему: «Легалізація економіки та протидія корупції в системі економічної безпеки держави».

Щовесни у тісній співпраці з Львівською облдержадміністрацією Палата проводить конкурс «Інвестор року», відзначаючи вітчизняні та іноземні підприємства, що проводять активну інвестиційну діяльність у нашому регіоні. У 2013 р. вперше було відзначено також найкращу соціальну інвестицію.

Ще однією важливою подією підприємницького життя Львова є конкурс «Обличчя міста», який Палата проводить восени спільно з Львівською міською радою, відзначаючи щороку у різних номінаціях підприємства, що гідно представляють обличчя  міста Львова.

У червні цього року з нагоди Дня захисту дітей відділом зв’язків з громадськістю спільно з оргвідділом  ЛТПП був організований День відкритих дверей для дітей працівників Палати.

У жовтні – організовано 2-денну інтеграційну поїздку найактивніших членів Палати та керівництва  до готелю  «Редіссон Блу», що у Буковелі.

 

Представництво Асоціації ТНУ «ДЖІ ЕС1-Україна» 

За 2009-2013 роки 123 нових підприємств Львівщини скористувались послугами Представництва зі штрихового кодування товарів і стали Учасниками Системи GS1. Це промислові підприємства-товаровиробники, підприємства торгівлі та постачання, приватні підприємці-фізичні особи. На сьогоднішній день різні суб’єкти підприємництва маркують штриховими кодами GS1, які були оформлені через львівську ТПП, 6361 найменувань товарів. Крім надання практичних послуг, Представництво проводило роз’яснювальну роботу серед виробників щодо нормативно-правової бази, практичного застосування штрихових кодів GS1.

 

Сертифікація та експертиза

2009 рік

Кількість та об’єми наданих послуг з експертизи товарів

Товарознавча експертиза

Сертифікати відповідності

Експертиза, що пов’язана з операціями з давальницькою сировиною

кількість

(шт.)

вартість

(тис.грн.)

кількість

(шт.)

вартість

(тис.грн.)

кількість

(шт.)

вартість

(тис.грн.)

5 707

741,751

61

56,900

1 810

436,570

Про ефективність експертиз свідчать приклади:

Експертизою № 2-30-І від 19.10.2009 встановлено, що обладнання для кондитерської промисловості в Україну поступило вживане. Товароотримувач Львівська кондитерська фірма «Світоч» отримала знижку платежів при митному оформленні.

За результатами експертизи №2 -37-І від 26.11.2009 через виробничий дефект підшипника, вартістю 75,77 тис грн. ВАТ «Мінський підшипниковий завод» (Республіка Білорусь) замінив підшипник на якісний для ПП ТД «Галпідшипник» (м. Львів, Україна).

Проводилась експертиза імпортного взуття, яке не витримало гарантійних термінів носіння. На вітчизняні товари – визначення сортності на шкіряний одяг.

Проводилось визначення кількості харчових концентратів, кормів для тварин, кондитерських виробів, дитячого харчування та інше. Виявлені незначні нестачі та надлишки товарів при проведенні даних експертиз.

Проводились експертизи по визначенню якості імпортних свіжих фруктів та овочів.

Звіт про роботу з  сертифікації походження товарів

Кількість сертифі-катів

В тому числі форми „А”

Кількість додаткових послуг

Кількість запитів про верифіка-цію

Висновки про походження

Інші

З термі-новим ви-конанням

1

26 060

14 222

3 873

2 232

2 641

28

 

Інформація щодо виданих висновків про походження товарів 

Загальна кількість виданих

висновків про походження товарів

 

3 873 шт.

У тому числі:

 

На теплохідні партії Інші випадки

 

————————————         3 873 шт

 

2010 рік

Кількість та об’єми наданих послуг з експертизи товарів 

Товарознавча експертиза

Сертифікати відповідності

Експертиза, що пов’язана з операціями з давальницькою сировиною.

кількість (шт.)

вартість (тис.грн)

кількість (шт.)

вартість (тис.грн)

кількість (шт.)

вартість (тис.грн)

2 031

401,428

39

44,245

2 281

682,76

Про ефективність експертиз свідчать приклади:

  1. Експертизою №2-12-І від 04.10.2010 р. виявлено пошкодження мармурових плит через недостатнє кріплення в транспортному засобі. Грецька фірма-постачальник “Marmi Graniti Manolognou” зобов’язалась допоставити плити замість пошкоджених на суму 241,5 тис. грн.
  2. Польська фабрика “Emalia Spolka Akcyjna” погодилась замінити 655 ванн емальованих, в яких експертизою №2-14-І від 25.10.2010 р. виявлено виробничі дефекти. Вартість  655 ванн – 157,2 тис. грн.
  3. Експертизою №2-15-І від 16.11.2010 р. виявлено виробничі дефекти трубки стальної для тенів. Виробник ВАТ МТЗ “Филит” (РФ) погодився замінити ТзОВ НВП “Електрон-Т” дефектні трубки на якісні загальною вартістю 138,7 тис. грн.
  4. Через механічні  пошкодження фінського шаруватого пластику, кількістю 2268 листів, страхова компанія зобов’язалась відшкодувати ТОВ “Кроно-Україна” 423 тис. грн. Експертиза  №2-16-І від 22.11.2010 р.

Здійснювалась експертиза взуття та швейних виробів, які не витримали гарантійних термінів використання.

На імпортні товари серед продовольчих товарів проводилась експертиза кондитерських виробів, кавових напоїв, біододатків, яблук свіжих, макулатури, тютюнової сировини, які не  відповідали вимогам діючих нормативних документів.

На вітчизняні товари проводилось визначення кількості кондитерських виробів, олії соняшникової, якості кукурудзи.

 

Звіт про роботу з сертифікації походження товарів

Кількість сертифікатів походження (шт.)

В тому числі форми „А”

Кількість запитів про верифікацію

1

27 364

14 052

26

 

Інформація щодо виданих висновків про походження товарів 

Загальна кількість виданих

висновків про походження

товарів

 

4 552 шт.

У тому числі:

 

На теплохідні партії

Інші випадки

_________                         4552 шт.

 

2011 рік

 

Кількість та об’єми наданих послуг з експертизи товарів 

Товарознавчі експертизи

Експертиза, пов’язана з давальницькою сировиною

Всього

кількість,

(шт.)

вартість,

(тис.грн.)

кількість,

(шт.)

вартість,

(тис.грн.)

кількість,

(шт.)

вартість,

(тис.грн.)

1428

411,552

2367

820,05

3795

1231,602

Про ефективність експертиз свідчать приклади: експертизою № 2-9-І від 01.09.2011 виявлено неякісне лакове покриття жерсті листової в кількості 7225 листів, внаслідок чого словацька фірма «TIK Slovakia s.r.o.» замінила товар на суму 314,6 тис. грн.

Страхова фірма взяла зобов’язання відшкодувати збитки на користь АТ «Галичфарм» на суму 2483,3 тис. грн. через механічне пошкодження стерилізаційного тунелю DHT52125 виробництва HAUSER Maschinen c.k., Німеччина. Акт експертизи № 2-18-І від 22.12.2011.

Експертизою № 2-10-І від 22.09.2011 виявлено нестачу болтів на суму 260,1 тис. грн., які китайська фірма зобов’язалась допоставити ТзОВ «Фірма Техніка монтажу».

Через несправність стоматологічно-ортопедичного апарату для виготовлення виробів методом моделювання під тиском, німецька фірма  зобов’язалась замінити апарат на якісний СП ТзОВ «ОртоЛайн». Вартість апарату 11,1 тис. грн. Акт експертизи  2-19-І від 23.12.2011.

На імпортні товари серед продовольчих товарів проводилась експертиза кавових напоїв, біододатків, макулатури, тютюнової сировини, дитячого харчування, кормів для тварин, курчат живих на відповідність вимогам діючих нормативних документів. На вітчизняні продовольчі товари проводилось визначення кількості кондитерських виробів, олії соняшникової, зерна пшениці.

Експерти Львівської ТПП протягом 2011 року взяли участь у наступних навчальних програмах по підвищенню кваліфікації:

  • «Експертиза обладнання» (22-25 лютого 2011 року, м. Дніпропетровськ);
  • «Експертиза товарів легкої промисловості» (3-6  травня 2011 року, м. Ужгород);
  • «Експертиза вікон з ПВХ та виробів з дерева» (7-10 червня 2011 року, м. Севастополь);
  • «Експертиза плодоовочевої продукції» (20-23 вересня 2011 року, м. Херсон);

Експертами Львівської ТПП скеровано в ТПП України Методику проведення експертизи товарів по віднесенню до коду УКТЗЕД (МСЯ-Пр-07-12).

 

Звіт про роботу з  сертифікації походження товарів

Кількість

засвідчених

сертифікатів

В тому числі форми „А”

Кількість висновків про походження

товарів

Кількість уповноважених осіб, що виконували роботи з сертифікації

Кількість запитів про верифікацію

1

26160

12800

4461

30

22

 

 

Інформація щодо виданих висновків про походження товарів 

Загальна кількість виданих

висновків про походження

товарів

4461 шт.

У тому числі:

 

 На теплохідні партії        Інші випадки

 

 

———————————–           4461 шт.

 

 

2012 рік

Кількість та об’єми наданих послуг з експертизи товарів за 2012 рік

Товарознавчі експертизи

Експертиза, пов’язана з іноземною сировиною, переробленою на митній території України (давальницькою сировиною)

Всього

кількість,

(шт.)

вартість,

(тис.грн.)

кількість,

(шт.)

вартість,

(тис.грн.)

кількість,

(шт.)

вартість,

(тис.грн.)

1.

331

228,983

2489

847,572

2820

1076,555

Про ефективність експертиз свідчать приклади:

  • китайська фірма Luxun International Group Co погодилася замінити пошкоджені частини вакуумного випарного апарату для виробництва сухих екстрактів ZN1000 АТ «Галичфарм» на суму 23,5 тис. грн. згідно з актом експертизи №2-16-І від 06.07.2012 р.;
  • експертизою №2-17-І від 18.07.2012 автозапчастин у ПП «Мацько Трак Сервіс» виявлено нестачу на суму 3,2 тис. грн, яку Нідерландська фірма DAF TRUCKS N.V., HUGO VAN DER GOESLAAN 1 зобов’язалася компенсувати;
  • польська фірма  Can-Pack Metal Closures Sp. z.o.o. замінила 8805 листів забракованої жерсті листової згідно з експертизою № 2-18-І від 15.02.2012. Вартість заміненої жерсті  234,5 тис. грн.

Експерт бюро експертиз і сертифікації обладнання взяв участь у практичному семінарі  за темою «Експертиза та особливості визначення походження металопродукції», що відбувся у м. Дніпропетровську 14-17 листопада 2012 року.

 

Звіт про роботу з сертифікації походження товарів за 2012 рік

Кількість

засвідчених

сертифі

катів

В тому числі форми „А”

Кількість висновків про походження

товарів

Кількість уповноважених осіб, що виконували роботи з сертифікації

Кількість запитів про верифі

кацію

1.

27117

11867

5349

28 (в т.ч. 5 осіб з правом засвідчення сертифікатів)

16

20 – 22 березня 2012 р. у Львівській ТПП пройшов триденний семінар, присвячений підготовці фахівців в області систем менеджменту якості: «Спеціаліст в сфері систем менеджменту якості» від TÜV Rheinland Ukraina». Основні теми: еволюція та основи менеджменту в області систем якості, історія стандартів ISO серії 9000, вимоги стандарту  ISO 9001:2008, процесний підхід: класифікація процесів, визначення процесів, методи опису процесів, створення та запровадження СМЯ, документальне оформлення СМЯ, документальне оформлення перевірок СМЯ, постійне покращення, вдосконалення, практичні заняття, ділові ігри.

29-31 жовтня 2012 р. TÜV Rheinland Ukraine провели у Львівській ТПП триденний навчальний курс, присвячений підготовці внутрішніх аудиторів систем менеджменту якості підприємств: «Внутрішній аудит систем менеджменту якості на основі стандартів ISO серії 9000». Мета: Функціонування Системи менеджменту якості (СМЯ), побудованої у відповідності до вимог стандарту ISO 9001:2008, необхідно систематично піддавати перевіркам. Аналіз працездатності системи проводять, під керівництвом уповноваженого представника керівництва у сфері якості, фахівці підприємства – аудитори, в рамках внутрішніх аудитів. Незалежна перевірка функціонування СМЯ, усунення дефектів та недоліків, виявлених в процесі її проведення внутрішніми аудиторами, є основою результативної та ефективної роботи системи та її подальшого розвитку.

 

2013 рік

І.Бюро експертиз та сертифікації обладнання

 

Кількість та об’єми наданих послуг з експертизи товарів

Товарознавчі експертизи

Експертиза, пов’язана з іноземною сировиною, переробленою на митній території України

Всього

К-ть,

шт.

Вартість,

тис.грн

К-ть,

шт.

Вартість,

тис.грн

К-ть,

шт.

Вартість,

тис.грн

1.

119

101,8

181

41,3

300

143,1

Про ефективність експертиз свідчать приклади:

  1. Англійська фірма «Кепітал Індастріал Машінері» ЛТД замінили на якісні 24 рельовки, згідно експертизи № 2-1-І від 22.01.2013 р. ВАТ “ЖЦПК” на суму 439,49 тис. грн.
  2. Італійська фірма CO. RI. MA. S.r.l. (Marchesini Group) налагодила і вивела на номінальну продуктивність лінію для мийки, стерилізаціїї, наповнення і запаювання ампул, яка була забракована експертизою № 2-2-І від 25.01.2013 р. у ВАТ “Галичфарм”. Вартість лінії 1000,0 тис. грн.
  3. В ПАТ “Іскра” експертизами № 2-4-І від 18.06.2013 р., № 2-7-І від 19.06.2013 р., № 2-8-І від 19.06.2013 р. згідно лабораторних досліджень забраковано дріт платинітовий, струмові вводи, лампи розжарювання, виготовлені з дроту платинітового, поставки виробника “Instytut metali niezalaznych” (Республіка Польща) на суму 894,0 тис. грн. Матеріали претензії будуть передані у Варшавський арбітражний суд.
  4. За експертизою № 2-6-І від 26.04.2013 р. ВАТ “Силові машини” (Російська Федерація) замінило 4 стержні сепаратора на суму 117, 6 тис. грн. Отримувач ВАТ  “ЖЦПК”

 

Звіт про роботу з сертифікації походження товарів 

К-ть  засвідчених

сертифікатів походження               (шт./)

в т.ч. форми „А”       (шт.)

К-ть висновків про походження товарів (шт.)

Кількість уповнова-

жених осіб

Кількість запитів

про верифікацію

(через ДМСУ)

(шт.)

10502

4776

1207

2

———-

(Всього 4)

 

ІІ. Бюро експертиз та сертифікації продовольчих товарів

В звітному періоді проведено 29 експертиз, в тому числі: 7 – на вітчизняні товари, 22 – на імпортні. На імпортні товари, в основному, проводилась експертиза кондитерських виробів, кавових напоїв, дитячого харчування, кормів для тварин, які не відповідали вимогам діючих нормативних документів. На вітчизняні товари проводилось визначення кількості кондитерських виробів.

 

Звіт про роботу по експертизі та сертифікації продовольчих товарів

Кількість

сертифікатів

В тому числі

форми «А»

Кількість запитів

про верифікацію

1.

6796

3172

9

Інформація щодо виданих висновків про походження товарів

Загальна кількість виданих висновків про походження товарів

3203 шт.

У тому числі:

 

На теплохідні партії

Інші випадки

———————                 3203 шт.

 

Основними замовниками експертиз є: ТзОВ «Нестле Україна», ПАТ ЛКФ «Світоч», ТзОВ «Авітех-Трейд».

 

ІІІ. Бюро експертиз та сертифікації походження промислових товарів

За даний період оформлено 1514 «Висновків експерта», в т.ч.: 1346 – складено на розрахунок виходу готової продукції з сировини, переробленої на митній території України; 17 – по визначенню кодів  УКТН ЗЕД; 151 –  для походження товару.

Основними замовниками є: ТзОВ «Бадер Україна», ДП «Датський текстиль», ТзОВ «Ролада», ДП «Дуатекс».

 

Звіт про роботу по експертизі та сертифікації походження товарів 

Кількість

засвідчених

сертифікатів

В тому

числі форми

«А»

Кількість

уповнова-жених

осіб

К-ть

запитів

про верифікацію

1.

3945

1918

2

1

 

Інформація щодо виданих висновків про походження товарів

Загальна кількість виданих висновків про походження товарів

 

151

У тому числі:

На теплохідні партії

Інші випадки

 

———————–                                 151

 

Впровадження комп’ютерних технологій 

Кількість обчислювальної техніки Львівської ТПП збільшилася за роки звітного п’ятиріччя на 30% і налічує на сьогодні 76 комп’ютерів, наблизившись упритул до чисельності основного персоналу, а закупівлі, що здійснювались, спрямовувались переважно на оновлення обчислювальних ресурсів. Парк друкарок збільшувався пропорційно комп’ютерам, і становить 28 одиниць. Вся комп’ютерна техніка об’єднана у локальну мережу, що дає змогу колективно використовувати обчислювальні ресурси та телекомунікаційні сервіси.

На початку звітного періоду була прокладена нова локальна мережа типу «зірка». Встановлене на той час сучасне мережеве обладнання. Придбано нові серверні комп’ютери та доволі потужний блок безперебійного живлення, який протягом години підтримує роботу серверів та всього мережевого обладнання при відсутності електроенергії. Перший сервер працює на операційній системі FreeBSD і виступає шлюзом, проксі-сервером, файловим сервером, а також на ньому знаходиться база даних 1С. На другому – встановлений сервер компанії Інтес для програмних продуктів «Сертифікати» та «Карнети АТА». Паралельно модернізації локальної мережі та серверної частини проводився перехід бухгалтерського обліку з програмного продукту «Парус» на «1С Бухгалтерію». У даний момент успішно ведеться облік на останній версії програми, що значно спростило та автоматизувало роботу персоналу.

Цього ж року Львівська ТПП придбала все необхідне програмне забезпечення для належного виконання поставлених завдань працівниками Палати.

В роки звітного періоду за підтримки українсько-німецького партнерського проекту було придбано комплект системи синхронного перекладу на дві іноземні мови для 50 слухачів компанії Williams Sound, та кольорову друкарку з фінішером компанії Konica Minolta.

Всі комп’ютери Львівської ТПП підключено до мережі Інтернет. Із початку звітного періоду швидкість підключення зростала кожних 6 місяців і змінилась з 2 Мб/сек. до 35 Мб/сек.

Протягом останніх 5 років неодноразово зазнавав змін сайт ЛТПП. Цей ресурс постійно вдосконалювався як у програмно-технічному, так і в змістовному плані, перетворюючись із своєрідного «електронного буклету» в інструмент інформаційного і консультаційного обслуговування підприємництва.

На даний момент власними силами проводиться розробка програмного продукту для роботи з членами палати, клієнтами палати та потенційними клієнтами Львівської ТПП. Він повинен об’єднати в собі декілька модулів: база даних підприємств, поділених по різних галузях та групах; модуль масового розсилання інформаційних повідомлень по певних галузях та групах; модуль по роботі з потенційними клієнтами чи членами ЛТПП, наближений до програм які використовують call-центри; можливий електронний документообіг в межах ТПП, службова записка, доручення, файл з поставленими завданнями, терміни та статус їх виконання тощо.

 

Робота з персоналом 

У сучасних соціально-економічних умовах, що формуються у нашому суспільстві, зростають вимоги до проведення кадрової політики. Трудовий колектив – головна рушійна сила та важливий чинник сталого розвитку та успішності Львівської торгово-промислової палати. Саме тому тут завжди приділялась належна увага стабільності колективу, добору, навчанню та розстановці кадрів – спеціалістів різних галузей.

Станом на 15.11.2013 у Львівській торгово-промисловій палаті працює 89 чоловік. В тому числі 40 експертів, які об’єднані в 3 галузевих бюро (продтоварів, промтоварів, обладнання) й учбово-консультаційний центр розвитку бізнесу та оцінки майна.

Усі спеціалісти палати мають вищу фахову освіту та великий практичний досвід і стаж роботи в Палаті. Від їхньої компетенції залежить якість та своєчасність виконання замовлень та розширення сфери послуг організації.

Однією з найкращих характеристик стабільності Палати є наявність політики щодо розвитку персоналу та, зокрема, навчання і підготовки кадрів. Підвищення кваліфікації фахівців здійснюється за такими напрямками: інструктивно-методичне та виробничо-економічне навчання за місцем праці, курсова та семінарська підготовка та перепідготовка при ТПП України, вищих навчальних закладах України.

Своєрідним фактором впливу Львівської ТПП на підготовку майбутніх фахівців у ВНЗ є тісна співпраця з Львівською комерційною академією, Національним університетом ім. Івана Франка, Національним університетом „Львівська Політехніка” та іншими навчальними закладами. Студенти цих вишів проходять щороку навчально-ознайомчу, виробничу та переддипломну практику на базі нашого підприємства. Така співпраця дає можливість якісного оновлення складу персоналу палати та поповнення його молодими фахівцями, які відповідають усім сучасним вимогам конкурентоздатного фахівця: володіють сучасними економічними навиками, знанням комп’ютерів та оргтехніки та, що дуже важливо для нас, іноземними мовами.

Аналіз роботи з персоналом у звітному періоді дає можливість стверджувати, що працівники торгово-промислової палати внесли й свою частку плідної праці для досягнення успіхів в організаційному та економічному становленні палати зокрема та Львівського регіону в цілому.